Sunday, January 15, 2006

Update - 15 January 2006

Ok sekarang proses penambah baikan projek P.U.D.U.R.A.Y.A ni telah pun hampir siap sepenuhnya. Hari ni sehari suntuk aku manfaatkan untuk upgrade template yang terpilih dari Blogger Templates site.

Minggu ni juga aku tak balik Melaka, bermakna minggu ni takda le aku menjengukkan muka kat Puduraya tu. So sepanjang weekend ni aku adeler kat KL. Dari buat perkara yang tak berfaedah (lagipun duit pun tgh takda ni), baik aku buat sesuatu dengan projek yang dh lama terbengkalai ni. Ok, sedikit sebanyak ciri tambahan yang aku telah upgrade di blog ni ialah:

1) Flash Flickr badge di bahagian paling atas sidebar tu.

2) Recycle tagboard yang aku namakan sebagai Tag blog

3) Drop down list for monthly archives

4) Google AdSense setting & placing for sponsoring my blog (so jgn lupa click my sponsor untuk menderma)

Ada sedikit touch up atau ciri-ciri tambahan yang masih aku perlukan, tapi aku tak mahulah sampai blog ni nampak berserabut pulak nanti. Dalam waktu terdekat ni aku akan cuba tambahkan:
1) Counter (aku prefer to use Geo Counter atau yang sewaktu dengannya)

2) Links to Technorati

3) Links to Creative Common. Aku dengar dah ada Malaysian site

4) And of course more content dan public picture or images.

Lain-lainnya akan aku fikirkan kemudianlah. Aku juga amat menghargai sebarang cadangan, comment, pictures atau sebarang kisah mengenai "P.U.D.U.R.A.Y.A dan A.N.D.A" yang boleh kita kongsikan bersama di sini.

Ps: Credit to my sis sbb sponsor B'fast, dinner & streamyx line for the whole day. Cheers!

Sekian,

0 comments: